Servis vozidel US Army

Organizace údržby a servisu vozidel US Army za WWII

  • PRVNÍ ÚROVEŇ – (ROTA)
    Vozidlo v bojové službě dostává předepsanou denní a týdenní preventivní údržbu od řidiče a asistenta řidiče.
    .
  • DRUHÁ ÚROVEŇ – (ROTA)
    měsíčně s důkladnější preventivní údržbou od mechanika roty, který provádí i drobné opravy,

    .
  • DRUHÁ ÚROVEŇ – (PRAPOR NEBO PLUK)
    Pololetně dostává vozidlo preventivní údržbu od mechanika praporu nebo pluku. Ten má více vybavení a trochu více času na údržbu.
    .
  • TŘETÍ ÚROVEŇ = LEHKÉ OPRAVY – (DIVIZE)
    je-li nutnost větších oprav, vyprošťovací vůz roty pro lehkou údržbu Ordnance vozidlo odveze do mobilní opravny lehké údržby v oblasti bivaku divize k výměně vadného celku.

    .
  • TŘETÍ ÚROVEŇ = STŘEDNÍ OPRAVY – (SBOR NEBO ARMÁDA)
    Pokud čas a vybavení na požadovanou práci nestačí, vyprošťovací vůz roty střední údržby Ordnance sboru jej odveze do větší semimobilní opravny roty střední údržby. Zde mohou být vyměněny jednotlivé konstrukční sestavy či mohou být repasovány menší sestavy či příslušenství.

    .
  • ČTVRTÁ ÚROVEŇ = VELKÉ OPRAVY – (ARMÁDA)
    Pokud je stav vozidla velmi špatný, vyprošťovací vůz roty pro těžkou údržbu (Ordnance) jej odveze do semimobilní opravny těžké údržby Armády. Tam jsou jeho použitelné díly a sestavy kombinovány s díly a sestavami jiných vyřazených vozidel v procesu zvaném „kanibalizace“, při kterém se tím vytvářejí provozuschopná vozidla.

    .
  • PÁTÁ ÚROVEŇ – (MOTOR BASE, TOVÁRNA)
    Nakonec jsou vadné sestavy nahrazené v třetí a čtvrté úrovni expedovány na motorovou základnu (motor base) která je umístěna v komunikační zóně nebo ve vnitrozemí pro přesnou opravu na výrobní lince. Poté tyto sestavy budou zaslány zpět do třetí a čtvrté úrovně a poslouží pro opravu jiných vozidel.

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *